2. El Bisiklet Rehberi
Bu enflasyonist ortamda, her mamüle her günün zam geldiği günümüzde. Bisiklet almak bizler için hayal oldu. Ne yapacağız, bisikletim eskimişti, yenisini almam lazım, bisikletim artık bana yetmiyor, yol bisikleti almak istiyorum. Bir çok sebeple hepimiz her zaman bisiklet bakıyoruz.
Artık 2. el bisiklet bakıyoruz toplum olarak. Alıyoruz bir arkadaşımızın hunharca kullandığı bisikleti sonra bir çok arıza ile uğraşıyoruz. Pişman oluyoruz. Yoktur ki tanımadığından 2. el bisiklet alıp memnun kalan veya bir elin parmaklarını geçmez. Hiçbir ikinci el sıfırı gibi olmaz.
Peki nelere dikkat edeceğiz.
- Eski sahibinin sosyal medyasına, sosyal medya insanları tanımak için çok güzel bir araç günümüzde, adam kilolumu zayıfmı, bilinçlimi yoksa hunharcamı kullanıyor bisikletini. Malı kıymetlimi değilmi? Hemen hemen her konuda bize bilgi veriyor sosyal medya.
- Satıcının kilosu; her ne kadar kullanım önemli olsa da satıcının kilosu da bisikletin yıpranmasında büyük bir etmendir. Hafif bir yükün altındaki araçmı fazla yıpranır yoksa ağır yükün altındaki mi? Zamanla metaller esneyerek kadroda irreversbl problemlere yol açmaktadır.
- Dişlilerin genişlikleri, bisiklet makinaların tersine dişlileri yıprandıkça sivrileşir. Yeni bisikletlerin dişleri daha geniştir. Bu bisikletlerin yıprandığının bir göstergesidir. Bu parçalara sahip bisiklet sizi çok uzun süre idare etmeyeceği için uzak durmanız gerekir.
- Bisikletin yaşından fazla kadronun çizik olması sahibinin çok dikkat etmediği anlamına gelir. Binecekseniz sorun yok ancak satıp başka bisiklet alacaksanız olabildğince temize yakın bisiklet almaya çalışın.
- Frenler ötmesin, lastikler kaymasın. Frenleri öten makinalar size yakında fren sistemi arızaları çıkarır yada sahibi yağ kaçırmıştır. En iyi ihtimalle balatalarını değişirsiniz. ( Disk fren için konuşuyorum)
- Üzerindeki vites ve fren setinin modeline bakın. Sıralamada çok aşağılarda olan setlerin dayanma gücü daha azdır. Eski bir bisiklet alırken alivio yada altus set varsa bi kez daha düşünün. Hoş sıfır alırken de bu setleri çok tercih etmeyin.
- Silme lastikler hariç, lastik dişlerini kontrol edin, yakın zamanda size lastik masrafı açmasın.
- Tellerin sağlamlığını ve harmonysini kontrol edin.
- üst segment bisikletler pedalsiz satılır, daha üst modellerde ise jant ve vites sistemi olmayabilir. orta segmente uyumlu setlere dikkat edin, bisikletin orjinal setleri ile karşılaştırın.
- Bisiklete binip rampaya sarın, düz yolda hızlı gitmeye çalışın, sprinte kalkın, bütün gücünüzü teker, kadro ve göbeklere verin. Normal dışı çıtırtılar, gidonda boşluklar yıpranmış bisikletin habercisidir. Kahvenizi için sohbetinizi edin, uzaklaşın.
- Almaya karar verdiğiniz bisikleti bir bisikletçiye götürüp, şüphe ettiğini noktaları açarak bakmasını söyleyin. orta göbek, arka göbek ve head set en çok zarar gören bölümler olup riskdir.
- Kadrosu hafif bisiklet tercih sebebiniz olsun, karbon alabiliyorsanız alın, alamıyorsanız hafifletilmiş aliminyuma yanaşın. Yerli malların aşağı yukarı hepsinin kadro yapısı çok kötüdür. Uzak durun.
Huzurlu ve uzun bir birliktelik için çevrenizde bisiklet bilgisine güvendiğiniz bir çok kaliteli bisiklete binen yada yarışçı arkadaşlarınızdan fikir alarak bisiklet alın. Bir çok bisikletçi size elindeki malını satmak için dooğrulara aykırı şeyler söyler. İtibar etmeyin.